Bye to over 4+ years of my life...

Okej, jag har nu ett tag tänkt sluta på ridning. Jag har inte tänkt att det 
skulle var viktigt att berätta för någon annan än mina kompisar som jag 
verkligen litar på och som jag lätt kan hänga med. Dock så har min syrra
spridit detta till hennes kompisar i stallet och sen så har det bara spridits 
mer och mer. Så jag tänkte att jag vill skriva ner det här på bloggen. Jag
skulle ljuga om jag sa att ridning inte har hjälpt mig. Ridning har både
hjälpt min hälsa (både fysiskt och psykiskt) och mitt självförtroende. 
Under ett tag när jag var ledsen och jätte deprimerad och brukade
inte vara med kompisar, ville bara vara själv och inte göra någonting
så var ridning ett sätt för mig att fly. Jag mådde bra och hästarna i 
stallet gjorde mig glad. Stallet fick mig på bättre humör för där kunde 
säga och tänka vad jag vill och det kändes som om hästartna 
förstod. Hästarna ljög inte och dem spred aldrig rykten. Dem var trogna
vänner och om man vill berätta något för någon bara för att dela det
så var hästarna mitt alternativ. Ridläraren och min ridgrupp fick mig
att inse att jag faktiskt inte var så dålig utan faktiskt väldigt duktig 
och jag hade lärt mig något som jag var bra på. Mitt självförtroende
blev starkare för jag visste att jag var bra. Dem där idioterna i skolan
skulle inte kunna säga att jag "suger" eller att jag är "dålig och svag." 
För då skulle dem ha fel. Men i längden blev jag bättre och depressionen
började sakta avta. Jag tänker inte ta upp det som gjorde mig deprimerad 
från början för det tillhör det förgågna som jag redan accepterat och lagt
bakom mig.
Nu, dem senaste 4 månaderna har jag inte tyckt att
ridning är så kul. Jag älskar det inte som förr och jag tycker mest att det 
är jobbigt. Efter 15 december ska jag sluta på ridningen. Iallafall ta en paus
i 1 år eller så. Jag tror nog inte att jag kommer börja rida igen men man 
vet aldrig? Men jag tänker alltid ha kvar mina minnen och försöka att
aldrig glömma. Jag vill tacka alla ridlärare som jag har haft som har fått 
mig att känna mig bra. 

Och ett speciellt tack till Loke {Häst}, som alltid varit snäll och som fick mig
att sakta men säkert bli bättre.
{Häst}Tack till Zeus, den kungliga springaren som räddat mitt liv. 
{Häst}Tack till Pieces som var min första sköthäst och som jag 
berättade allt för. 
{Ponny}Tack så mycket Betty Boop för att du gjorde mig glad och 
fick mig att vinna över rädslor och även vara med om andra
utmaningar (kommer aldrig glömma när du stannade hela tiden 
och vägrade att röra dig och sedan stegrade när ridläraren kom 
fram c': ) 
 
Detta är inget jag ska lägga bakom mig, jag ska alltid ha ridningen 
kvar i minnet. 
 
{ R.I.P Pierre, du var en speciell häst för mig och var väldigt fin. 
R.I.P Viska, du var den största och antagligen starkaste hästen.
You where such a beautiful girl ;--;
 
026[2]
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
League Of Legends Sword